9 jan. 2010

En färgkombination jag gillar


Ska försöka skriva ner några rader, fastän jag är jättetrött och helst bara skulle vilja gå och sova. En viss liten kille tyckte inte han skulle behöva gå och sova ikväll, och nattningen tog således lite på 2h, suck... Jag som hade andra planer för denna kväll. Hela dan har varit ett ända gnäll känns det som, om man bortser från de där några timmarna B lekte hos mormor och morfar. Inget duger, mat ska kastas hit och dit, blomkrukorna däremot tycks smaka bra, mikron ska sättas på i onödan precis hela tiden, datorn ska vandaliseras, leksaker ska skuffas längst in under vår säng så man inte längre når dem, det ska klättras överallt... Kan nån snälla kedja fast eller varför inte limma fast alla våra stolar i golvet, så han inte drar runt dem överallt för att kunna klättra ännu högre?

Hursomhelst. Nu till huvudsaken. Hittade ett ord som beskriver detta set ovan perfekt - vårig! Eller hur? Tycker det blev en himla vårig kombination, den där fina turkosa färgen tillsammans med lime. Passar väl bra så här när man väntar på våren! Jag är väl knappast ensam om att tycka att det kunde bli varmare nu snart igen...

Halslinningen prövade jag denna gång göra på ett annat sätt, och det blev riktigt lyckat. Jag overlockade alltså fast den, och sydde en extra söm runt. Byxorna är av samma mönster som jag sytt flera par av förut, riktigt långa och med mudd nertill för att få lite pös. Gummiband satte jag i midjan så de ska hållas uppe bra.

Tyg: Tröja - turkosa moln från ikasyr
Byxa - turkos velour och lime interlock från ikasyr

Mönster: Tröja - Ottobre 6/2009 men några förändringar
Byxa - Eget

4 kommentarer:

  1. Ihana setti ja todella kivat värit :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint! :) Hoppas Hugo inte drunknar i byxorna bara! :D //Johanna

    SvaraRadera
  3. Det är faktiskt fina färger! Pigga och våriga =) Funderar om jag också borde beställa lite moln i trikå och velour och sy något härligt till våren!

    SvaraRadera