1 feb. 2010

Molnbyxor



De 3 senaste inläggen här på bloggen har handlat om kläder gjorda av molntyg, och jag vet nog att variation skulle vara på sin plats. Men jag måste ändå visa de här byxorna. Snart kommer det att synas andra tyger här, jag har nämligen idag börjat sy av den hög med tyger jag fick förra veckan. Från jofotex kommer dom, och är så fina så!

De här byxorna är alltså sydda av den nya molnvelouren som man redan sett lite av här och där. Är helt medveten om att de här byxorna påminner en hel del om me&i:s molnbyxor, men det stoppar inte mig det. ;) Tycker tyget passar så bra som byxor. Annars är jag inte så mycket för mönstrade byxor, det här var faktiskt det första paret jag sytt. Tycker det är mycket enklare att matcha kläder med enfärgade byxor.

Mönstret kommer från Ottobre. Gjorde det lite smalare (de har ju ganska breda mönster?). Framtill finns en gömd dragkedja. De här byxorna kan användas länge, gjorde nämligen en rejäl sömnsmån i bensluten, och för tillfället är dom uppvikta vid användning och då är dom passligt långa.

Tyg: Molnvelour från ikasyr, vit ribbresår från verkkokangas.

Mönster: Ottobre 6/2009. Storlek 86.

+ Måste slå ett slag för den vita ribbresåren, verkligen bra kvalitet och i och med att den är rätt tjock, passar den väldigt bra med velour!

3 kommentarer:

  1. Nu börjar jag ju ångra att jag inte beställde mer molnvelour ;-) Superfina :-)

    SvaraRadera
  2. Oj så fina! Borde nog beställa lite av det där tyget också..

    SvaraRadera