21 apr. 2010

Long time no see...


Men nu är det dags för skärpning! För det första fanns det ingen kamera, och för det andra ingen extra tid. Det förstnämnda är redan åtgärdat i och med ett köp av en canon eos1000d. Det sistnämnda problemet kvarstår ändå. Men tid är något man bara får lov att ta sig ibland. Då man inte jobbar, inte lagar mat åt familjen, inte underhåller sonen, inte försöker hålla hushållet i skick, inte planerar ett husbygge med allt vad det innebär, inte råkar kolla på den där ena serien i veckan man följer på tv:n, inte handlar, DÅ har man tid för fritid.

Lite har jag ju hunnit sy, fast jag inte hunnit blogga. Som det här till exempel, en huvtröja i Myllymuksuts stretchfrotté och tillhörande orange velourbyxor av simpel modell. Mönstret till tröjan är detsamma som till den tidigare huvtröjan (även den med elefanttryck, nån annan som tycker det finns mycket elefanter där ute på barntygerna?) jag bloggat om. Huvan fodrade jag med grön interlock, muddarna är av brun resår.

Tyg: Stretchfrotté och velour från myllymuksut, resår från kangastukku.

Mönster: Ottobre Design, storlek 92, byxornas mönster är helt eget.

Nu ska jag surfa runt och se vad det finns för nya tyger där ute. Känner mig helt lost i blogg- och tygvärlden då jag varit oaktiv snart två månader! På återseende! :)

2 kommentarer:

  1. Familjen tackar för gratulationerna! Lycka till med husbygget. H.Tant grön

    SvaraRadera
  2. Roligt att ha dig tillbaka! Hoppas det kommer flera inlägg snart! Har inte ännu skickat in någon beställning till Ikasyr, ooom du skulle ha ändrat dig..

    Jag har en likadan kamera som du köpt! Är jättenöjd, fast jag ännu inte förstår mig på alla funktioner..

    Jättefint set också! Älskar det där elefanttyget!

    Ha det bra!
    Lotta

    SvaraRadera