13 nov. 2009

I måndags fick jag ett paket på posten.

Det kom från ikasyr, och innehöll följande hög med alldeles underbara tyger från JNY design. Detta om något, ger en inspiration! Det är bara att välja vilken ände man ska börja ifrån.




Två dagar senare var den första tröjan klar. I djungeltyget såklart.


Det här mönstret är helt otroligt. Man kan lätt stirra bort flera minuter på det. B gillar det också förstås! Mer såna här mönster efterlyser jag.

Tyg: Djungelinterlock från JNY design. Resår från Eurokangas.

Mönster: Ottobre 4/2009, ändrade mönstret så att det blev axelknäpp
ning endast på vänstra axeln, inte på båda.

Knappar: Från Eurokangas.


Lärde mig: Att man alltid ska tvätta tygerna före man syr för att undvika krympning i första tvätten, men ibland får man bara sån lust att sy genast...




Kan på samma gång visa ett par byxor som jag sydde för en dryg månad sen, av en hemsydd klänning jag fyndade på Missionsboden (en second-hand butik i min stad). Jag vet inte exakt vad materialet är, något konstgjort i alla fall. Mjukt är det, men det stretchar inte så mycket.

Tyg: Second-hand fyndat, en hemsydd klänning som till kvaliteten verkade helt oanvänd. Resår och gummiband till midjan från Eurokangas.

Mönster: Suuri Käsityölehti, exakt nummer vet jag inte nu på raken.


Och så här fin blev man i de kläderna!



4 kommentarer:

  1. Du e nog så dukti du. B e så fin i sin tröja. /Lisa

    SvaraRadera
  2. Oj, vad söt B är i sin tröja! :) Ljuvligt tyg! o jättekiva att du har startat med bloggen!

    SvaraRadera
  3. Tycker jätte mycket om den där tröjan! Synd att den krympte i tvätten... :( //Johanna

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarerna hörni! :) Jepp lite synd var det. Det var som om det bara krympte på längden, inte bredden... Men får väl sy en ny!

    SvaraRadera