23 dec. 2009

En väska.


Jag var minst sagt såld då jag för 2-3 veckor sedan åkte till Ikea för att köpa lite julklappar, och fick syn på de nya Annamoa-tygerna. Jag skulle inte ens ha nåt tyg, men de föll mig i smaken precis. Kvaliteten är rätt tjock och passar nog, även med tanke på de stora rapporterna, bäst till gardiner/panelgardiner, kuddfodral, förvaringskorgar eller varför inte väskor? ;) Priset låg på futtiga 4,95€/metern, så det var ju bara att roffa åt sig...

Så nu har jag alltså sytt nåt annat än barnkläder, och det är alltid kul med lite variation. Det blev en så kallad "dagiskasse". Här hittade jag en beskrivning på hur man ska sy den. Den är fodrad med mörkgrönt fodertyg. Bottnet är förstärkt och så är den kantad med vitt kantband.

Tyg: Ikeas Annamoa, fodertyg från Eurokangas.

Mönster: Härifrån, men ritade det ju själv.

Nu blir det knappast nåt mer bloggande före jul, det är ju redan imorgon. Så jag vill passa på att önska alla en ytterst trevlig jul och ett gott nytt år! Både jag och symaskinerna tar jullov nu, jag återkommer senare med en presentation av några hemsydda julklappar. :)

1 kommentar:

  1. kärlek vid första ögonkastet på tyget för min del också. Inspirerande blogg, kanske jag också skulle sy lite barnkläder igen...
    Första gången men inte sista :)
    - textilaren

    SvaraRadera