2 dec. 2009

Pirater för hela slanten.





Då jag första gången såg detta tyg, visste jag att jag i något skede helt enkelt var tvungen att köpa några meter. När jag således förra veckan råkade surfa in på mjukatyger.se kunde jag inte längre motstå frestelsen, när det nu en gång fanns kvar av tyget. Förra gången jag skulle beställa var det nämligen slut. Trycket är designat av Johanna Ahlard. Jag gillar både färgsättning och mönster på detta tyg. Men beslutsångest fick jag, då jag skulle bestämma vilka delar av den drygt 150cm breda rapporten jag skulle ta till tröjan, det fanns så många fina delar att välja mellan! Fram- och baksida fick pirat- och bläckfiskmotiv, medan ärmarna blev till av lugnare delar av mönstret.

Till denna hade jag tänkt mig limegröna velourbyxor, men trots att jag redan beställt och betalat, var just den färgen slut hos kangastukku. Fasiken också. Fast annars kan jag rekommendera just kangastukku, de har ett stort urval av både tyger och sytillbehör, och snabb leverans. Dagen efter att jag gjort beställningen skickade dom paketet.

Tyg: Piratinterlock av Johanna Ahlard för Kameleont design, köpt från mjukatyger. Resår från Verkkokangas (som för övrigt kostade 12,90€/metern, är inte det ett rätt så vågat pris?!)

Mönster: Ottobre 6/2009, fast utan axelknäppning. Gjorde den också några cm längre.

Övrigt: Är det bara ett sammanträffande att kantbandning blir bättre då man syr i interlock än om man syr i single jersey? Tycker annars att det är mycket lättare att sy interlock, så mycket tjockare och stadigare kvalitet, plus att kanterna inte rullar sej och resultatet således blir bättre...

Nöjd är jag med resultatet! :)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin! Har inte "vågat" beställa därifrån ännu.

    SvaraRadera
  2. och nöjd ska du vara också! :) Jag har förresten apor och lejon i bykmaskinen för tillfället! :D Tänkte sätta velouren med, men blev paranoid att de sku färga av sej... //Johanna

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt tyg o fin tröja blev det :)

    SvaraRadera