27 dec. 2009

Några julklappar.


Här kommer då en kort presentation av några av de julklappar jag gjorde. Förutom dessa sydde jag också en väska av samma modell som det förra inlägget, men av annat tyg. Den hann jag inte fota före svärmor fick den. :)

Föremålet på bilden ovan är ett stick- och virknålsfodral åt min mamma. Hon har allt som oftast handarbeten på gång och släpar sedan dem runt världen, så jag tyckte att hon kunde ha nytta av nåt att transportera dem i. Detta fodral är beklätt med ikeas Fredrika-tyg fodral., insidan är av orangefärgat linne (återanvänt tyg) och den är vadderad samt kantad med vitt kantband. På bilden är fodralet ihoprullat, storleken på det upprullade fodralet är ca 60 x 30cm. På insidan finns 4 stycken fickor, en för stickor och virknålar, en för måttband, en för garnnystan och en för mönster eller instruktioner. Man kan även förvara själva handarbetet väl skyddat inne i detta. Mönstret är eget.


Pannlappar sydde jag med, även de i ikeas tyg. Mönstret är eget.

Ni kan tro att jag behövt mycket vitt kantband för alla julklapparna totalt. Två väskor, fyra pannlappar och ett stickfodral... Är himla dålig på att bedöma exakt hur mycket det går till t.ex. en pannlapp, och därför var tanten i den lokala tyghandeln tvungen att fråga vad jag riktigt använder allt kantband till, då jag för tredje dagen i rad stövlade in där och bad om 3 meter till av samma band. Följande dag täcktes jag inte gå och be om mer, så jag for till Eurokangas och inhandlade dom sista 4 metrarna då jag en gång hade andra ärenden dit med... Sen räckte det. En stump på 10cm blev över då allt var klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar